Čisté kancelárske priestory sú dôležitým prvkom pre zamestnancov aj prichádzajúcich klientov. Aj pri najlepšom úmysle sa však mnohé úlohy pri upratovaní kancelárií často prehliadajú alebo sa nevykonávajú správne. Existuje množstvo chýb, ktoré sa vyskytujú pri upratovaní kancelárskych priestorov a niekedy je ťažké si ich nevšimnúť. Ide o detaily, na ktorých pri upratovaní a udržiavaní čistého priestoru záleží. V tomto článku sme pre vás zhrnuli 5 najčastejších chýb pri upratovaní kancelárskych priestorov a riešenia, ako im predísť.
1. Zanedbávanie čistenia a dezinfekcie často dotýkaných povrchov
Jednou z najčastejších chýb pri čistení je zanedbávanie povrchov s vysokým dotykom. Môže ísť o kľučky na dverách a oknách, úchyty na skrinkách a pracovných stoloch, počítačové vybavenie či telefóny. Tieto predmety držia a prenášajú množstvo baktérií, ktoré sa rýchlo dokážu šíriť medzi zamestnancami.
Najlepším spôsobom, ako tejto chybe predísť je zapracovať čistenie týchto povrchov do čistiacej rutiny. V prípade, že sa jedná o spoločné priestory a predmety, ako sú okná, dvere a nábytok, by mal byť tento krok nevyhnutný. V prípade osobných predmetov ako sú klávesnice, počítačové myšky či firemné telefóny, môžete poučiť svojich zamestnancov o udržiavaní hygieny osobných prostriedkov, vďaka čomu môžete na pracovisku vytvoriť disciplínu a motiváciu v udržiavaní si čistých priestorov.
2. Používanie nesprávnych čistiacich prostriedkov
Významnou chybou pri čistení môže byť aj používanie nesprávnych čistiacich prostriedkov. Používanie agresívnych chemikálií alebo nesprávnych zložení čistiacich prostriedkov môže poškodiť povrchy alebo dokonca spôsobiť zdravotné problémy zamestnancom. V rámci životnosti kancelárskeho nábytku a priestorov vo všeobecnosti je potrebné starostlivo vyberať prostriedky, ktoré na čistenie použiť.
Najlepšou voľbou je používanie špecifických prostriedkov určených na jednotlivé povrchy. Najčastejšie viete nesprávnym čistením poškodiť drevo alebo kov, preto je potrebné dbať na zloženia, ktoré čistiace prostriedky obsahujú. V prípade, že máte zaobstaranú profesionálnu firmu na čistenie vašich priestorov, môžete si byť istí, že je o čistenie dôkladne postarané.
3. Nesprávne techniky čistenia
Významnou chybou pri čistení môžu byť aj nesprávne čistiace techniky, ako je používanie špinavých handier alebo nesprávne dezinfikovanie čistiacich nástrojov. To môže viesť skôr k šíreniu mikróbov a baktérií ako k ich eliminácii. Rovnako ako hygiena čistiacich pomôcok, aj ich výber je pri čistení veľmi dôležitý.
Je povinnosťou čistiť povrchy s čistými čistiacimi pomôckami, a to vrátane handričiek, mopov a kefiek. Čistiace pomôcky by mali byť vyberané podľa povrchu, ktorý ich má vyčistiť. Je nevhodné používať drsné kefky na čistenie krehkých alebo ľahko poškriabateľných povrchov, ktoré ich môžu trvalo poškodiť.
4. Zanedbanie menej dostupných miest a toaliet
Pri čistení sa často zanedbávajú miesta, na ktoré pri pobyte v práci ani len nemyslíme. Môže ísť o povrchy pod nábytkom, kvetináčmi či inými predmetmi, ktoré hromadia prach a nečistoty a sú priam terčom baktérii a húb.
Ako tejto chybe predísť? Úplne jednoducho! Netreba zanedbávať zabudnuté miesta a vyčistiť všetky plochy a priestory, ktoré sa vyčistiť dajú. Je to takto jednoduché. Rovnako to platí aj na toalety. Ignorovanie toaliet môže viesť k nepríjemným zápachom, nehygienickým podmienkam a šíreniu mikróbov a baktérií. Nezabudnite do svojej každodennej upratovacej rutiny zahrnúť toalety a dôkladne vyčistite a dezinfikujte všetky povrchy, vrátane záchodu a záchodovej misy. Čistotu medzi zamestnancami udržíte aj neustálym dopĺňaním mydla, utierok na ruky a toaletným papierom.
5. Ignorovanie neporiadku
Okrem samotného čistenie je veľkým problémom aj neporiadok pracovných vecí. Či už ide o dokumenty alebo kancelárske potreby. V kancelárii sa môže rýchlo hromadiť neporiadok, čo vedie k neorganizovanému a neproduktívnemu pracovnému priestoru.
O poriadok je potrebné sa starať každodenne, a to bez výnimky. Môže ísť o kooperáciu medzi kolegami, plánom upratovania alebo jednoduchým rozdelením priestorov pre zamestnancov, ktorí sa budú o čistotu daného priestoru starať. Snáď nikto nemá rád, keď v danom momente nevie nájsť vec, ktorú ešte včera držal v ruke.
Ak si nájdete čas na nájdenie chýb pri upratovaní vašich kancelárskych priestorov, môžete pre svojich zamestnancov vytvoriť čistejšie, zdravšie a produktívnejšie pracovisko. Nielenže to pomôže zvýšiť morálku a znížiť absenciu, ale prispeje to aj k celkovému úspechu vášho podnikania. V prípade, že máte záujem o profesionálne upratovanie vašich priestorov, neváhajte sa obrátiť na nás. Čistota je u nás na prvom mieste.